Így értek engem a váratlan felismerések #azénsztorim

Azért kell kimozdulni itthonról és elmenni új emberek közé új élményeket szerezni, mert a legváratlanabb pillanatban és embertől kaphatunk olyan mondatokat, amik nagy felismerésekhez vezetnek bennünket. A napi rutinok, kötöttségek miatt a közeg, amiben mozgunk nyugodtan mondható állandónak. Mindig ugyanazokkal az emberekkel találkozunk, otthon, a munkában, még gyakran a villamoson is, ha ugyanabban az időben indulunk el reggel, és munkaidő végén. Nem csoda hát, ha az ember néha kikívánkozik a megszokott környezetéből…

…de biztosan állíthatom, hogy van az emberek egy olyan csoportja, akik utálnak új dolgokat kipróbálni, nem hogy új embereket. Ők az a csoport, akik létezéséről tudunk, de senki nem találkozott velük, mert mindig a saját otthonos köreikben mozognak, és ellenállnak, sőt köszönik, jól elvannak ott ahová „ledobta” őket a gólya.

Azonban én nem ebbe a csoportba tartozom, időközönként szomjazom az új emberi kapcsolatokra és behatásokra. Kívánom az új szemszögek megismerését, mások véleményének analizálását, a tapasztalataikból való tanulságokat és a történetüket. Ilyenkor van az, hogy kérdezek és hallgatok, mivel szeretek jól átgondolt kérdéseket feltenni, és feldolgozni a hallottakat. És néha egy-egy ilyen beszélgetés során kapok meg olyan válaszokat egy hangosan ki nem mondott kérdésre, amik szemszögváltást eredményeznek, és ennek köszönhetően helyrekerül sok minden bennem. Mert vannak, akik tudtukon kívül, de nagyon ráéreznek a lelked, vágyaid egy olyan pontjára, ami gondolkodásra sarkall, ráébreszt a helyzeted eddig nem ismert mivoltára, és három szóval, vagy egy fél mondattal megoldja az egészet.

Az elmúlt időszakban az első nyári fesztiválomon vettem részt, ahol megismerkedtem pár új arccal, akik életem két különböző területét célozva, de betaláltak a megállapításaikkal. Vigyázat, nem várt önbizalom növekedéssel járnak a hasonló beszélgetések!

Az elsőt idézem egy nap ismeretség után: „Tudod, miért nincs neked pasid? Mert egy gyönyörű, öntudatos, határozott nő vagy. És ezt utálják a pasik.”

A második két óra ismeretség után: ”És akkor csúszás nélkül szerezted meg mindkét diplomádat, egyiket fizikából, másikat energetikából, el tudtál helyezkedni a szakmádban nőként egy ilyen férfias területen? Le a kalappal előtted.”

Én meg: „Basszus, hogy nektek mennyire igazatok van, eddig sose gondoltam erre így.” És tényleg. Megvilágosodott állapotomban, most, egy csomó mindent másképp látok egy-egy ilyen beszélgetés után. És az a legdurvább, hogy egy tonnányi megerőltetett gondolatmenet nem tud engem visszalökni az ezelőtti szemszögbe, úgy érzem magam, mint akinek nagyon hosszú idő után, új szemüveget adnak a romlott szemére: ez már HD! Lehet, hogy egy kívülállónak ez nem jelent különösebb változást, de magamban, itt bent sok mindent helyre tettem, amivel eddig úgy voltam, hogy elfogadom a helyzetet, ez van.

Kezdjük az elsővel. Amikor már túl hosszú ideje van egyedül az ember, elkezdi magában keresni a hibát, méricskélni, hasonlítgatni… És sorakoznak is a negatív gondolatok, azokról az apróságokról a személyiségedből, amiket te magad negatívnak ítélsz meg, véletlenül se fordul meg a fejedben, hogy veled minden oké. Eltörpül az a többi jó, amitől te Te leszel. De most már rejtély részben megoldva. Azt, hogy én határozott és öntudatos vagyok soha nem tekintettem magam hibának, sőt büszke vagyok rá. Itt jön akkor a kérdés, hogy akkor most mivan? Hát csupán csak az, hogy a nálam fiatalabb és korosztályombeli pasik és úgy egyáltalán akik a környezetemben vannak nap, mint nap, mind ebbe a csoportba tartoznak, az átlagba, akik utálják az ilyen típusú csajokat.

És vajon miért? Mert nem lehet velünk csak úgy játszadozni: tudjuk mit akarunk és mennyit „érünk”. Na ezért kell nekem egy férfi, és ezért vagyok még mindig egyedül, mert ezt választottam. Várok arra, aki minden mellébeszélés nélkül, tudja mit akar, és meg is szerzi azt.

AHFFXNGP1ZA második revelációm valószínűleg azért volt annyira meglepő, mert már hatodik éve vagyok olyan környezetben, ahol több a férfi körülöttem. Megszoktam, hogy egyedüli nő vagyok egy csoportban, fiatalabb koromban is sok fiú barátom volt, ez valahogy már nekem nem jelent kihívást. Asszimilálódtam valamilyen szinten, emiatt lehet az, hogy fel sem tűnik a szituáción belülről, mennyire elismerésre méltó, hogy nőként egy férfias szakmában dolgozom, férfiak között. (Ez megérne egy külön bejegyzést! :D) Azért persze nem fenékig tejföl a dolog, de elég otthonosan mozgok már ezeken a területeken, és kicsit belelátok a férfifejekbe. (Bár kezdem azt hinni, hogy egyre kevésbé…)

Ami lejött nekem az egész beszélgetésből pedig az, hogy legyek már büszke magamra azért, amit elértem, ahová eljutottam és amerre tartok. Nekem gyakran csak egy vállrándítás az ismerkedéses körök során elismerni, hogy ja ezzel foglalkozom, és már természetesen hat a dolog. De jó volna nem elfelejteni, hogy én igenis lehetek valakinek példaértékű… Ami nekem természetes, másnak nem feltétlenül az, ezért jó random arcokkal ismerkedni, mert ők rádöbbentenek arra, hogy igenis különleges vagyok ebből a szempontból is, és ne legyek már annyira szerény.

Ezek a hatások azok, amiket nem kaphatunk meg a saját környezetünkben, mert akik ismernek már rég óta, azoknak nem vagyok újdonság és jellemzően hasonló a gondolkodásmód is, így más szemszögek megismerése is limitált. A múlt hét legnagyobb felismerése pedig az, hogy a komfortzónádon kívüli kalandozások segítenek megoldani és túllépni beragadt helyzeteken.

Problémád van, amit úgy tűnik nem tudsz megoldani? Hagyd kicsit békén és csinálj valami szokatlant, vagy menj el új helyekre, hogy kizökkenhess a mindennapokból. Egyszer csak minden ki fog tisztulni, de csak akkor, ha nem ennek céljából mozdulsz ki. Menj és éld az életed úgy, mintha nem lenne ez a megoldatlan kérdés, mert biztosíthatlak, hogy egyszer megérkezik majd a válasz, a legváratlanabb pillanatban.

4 thoughts on “Így értek engem a váratlan felismerések #azénsztorim

  1. Zsuzsi! Teeee 🙂 hát hadd erősítsem meg az neked címzett visszajelzéseket. Én a blog által.”ismerlek” és szintén azt mondom, még ha eddig nem is írtam le, hogy szuper vagy! BME-t elvégezni már alapban dupla tapsot érdemel. Bizony, nagyon tuti jól csinálod és igen, is jár neked, hogy megkaptad a munkát. Mert biztos vagyok benne, hogy remekül helyt fogsz állni!

    És a bejegyzéseidre pedig korábban már kommenteltem, hogy egy bölcs és okos lány képét adják át.
    Előre és ilyen szuperül, mint eddig!

    Kedvelés

Szólj hozzá! Szerinted ?

