Már nem a tartalom a legfontosabb? – Cosmopolitan Blogger Day beszámoló

A tavalyi Digital Divas élményeim alapján kifejezetten vártam, hogy ismét résztvehessek a bloggerek offline találkozóján, a Cosmopolitan Blogger Day-en, ami igen, ahogy a nevében szereplő magazin alapján sejthetitek nagyon csajosra sikeredett. Be kell vallanom, hogy én nem tartozom ennek a magazinnak a célcsoportjába. Nem vásárolok, nem olvasom másokét és a közösségi média oldalaikat sem követem, de tudom milyen szinten és stílusban írnak, és hogy áll össze egy ilyen magazin. Így nagyon kíváncsi voltam, hogy mit tudnak kihozni ebből az úgynevezett blogger konferenciából.

Ismét azt éreztem, hogy ez az esemény kifejezetten a beauty és divat világában mozgó bloggereket szólítja meg első sorban, amin őszintén nem is csodálkozom, hisz ez az a két szektor, amihez könnyen lehet terméket, márkát csatolni, ezáltal pedig több bevételre szert tenni. Eljutott pár éve a magyar marketing és reklámvilághoz is az a nyugaton már jól bevált modell, hogy a bloggerek, akik a nagy követőtáboruknak köszönhetően már influencer-ként (magyarul:befolyásolóként) írnak és nagy tömegekre tudnak hatni a véleményükkel, különböző márkákkal együttműködve teszik azt. Nos így az eseményt támogatók nagy része is, vagy valamilyen kozmetikai terméket, vagy divatanyagot képviselt, ami a helyszín körvonalait követve jól látható helyen, a kíváncsi szemeket odavonzva állította fel a standjait. Jómagam csak a hűsítő innivalót biztosító partner reklámanyagát vettem magamhoz jószívvel, két előadás között. Az eseményen való részvételhez jegyváltás vagy meghívó volt kötelező, én a tavalyi részvételem után, idén meghívóval csatlakozhattam a bloggertársakhoz.

A napot lényegében két blokkra osztotta az ebédidő, ahol mindenki kedvére válogathatott a finom fogások között. Az ebédidő előtti előadások közül számomra ami a leginkább mondanivalóval rendelkezett az a Tibi atyás mémgyártó folyamat bemutatása volt, ahol a tartalomgyártás lényeges szempontjait felsorolva, már sokkal tudatosabbnak tűnik a Tibi atya közösségi médiajelenléte, amivel nekem bizonyítottak, hisz működik a rendszer, szerintem kevesen vannak akik nem ismernék őt és a „munkásságát”. Amire valamiért nagyon rá voltak pörögve idén az a videózás, youtube-erkedés témaköre volt, azzal magyarázva, hogy ma már alig olvasnak a tinédzserek és az írott blogok már nem menők, a videózás a jövő… Ezzel pedig én nem értek egyet.

A díjátadó után, ahol a nevezett blogok közül zsűri választotta ki a legjobbat több kategóriában, a második blokkban leginkább a blogok értékesítéséről, a pénzbevételi lehetőségekről volt szó. Az online tartalmak védelméről a tavalyról ismerős jogász úr világosított fel és adott hasznos tanácsokat. Számomra a legtöbb mondanivalóval a Prezi kommunikációs vezetőjének előadása volt, ahol a storytelling eszközt használva azt is megtudhattuk, hogy az aranyhalak 9 másodpercig tudnak egy dologra figyelni az emberek 8 másodpercéhez képest. Ő mondta azt, hogy eljutottak a blogok odáig, hogy az írások tartalma már nem visz mindent, óriási figyelmet kell szentelni a megfelelő, szemnek tetszetős formának, az illusztrációknak, designnak, mivel 8 másodpercünk van ahhoz, hogy felkeltsük egy olvasó érdeklődését. Ezek után egy előadás erejéig a tökéletes kajafotók világába is betekinthettünk, megtudhattuk hogyan maradhatunk hitelesek a közösségi médiában, és hogyan profitálhatunk az instagram profilunkból.

dav

Nagy sajnálatomra annyira zsúfolt volt a program, hogy csak a szünetekben, ebédidőben vagy egy kihagyott előadás ideje alatt volt időnk beszélgetni a bloggertársakkal, Orsival, Sárival és Zsófival, akikkel a nap nagyrészét töltöttem. Abban egyetértettünk, hogy gyakrabban kellenének ilyen közös események, akár kisebb, családias keretek között is.

Őszintén azt gondolom, hogy habár több nem beauty/divat blogger is részvett az eseményen, az előadások nagyon kis százaléka hordozott valamiféle mondanivalót életmód, utazós, gasztró, személyes, könyves blogok íróinak. Nagyon remélem, hogy jövőre javítanak ezen az arányon és nem arról fog szólni minden, hogy hogyan adjunk el minél több terméket a bloggerek segítségével.

dav


Tetszett? A blogot megtalálod a Facebook-on is!

Reklámok

4 thoughts on “Már nem a tartalom a legfontosabb? – Cosmopolitan Blogger Day beszámoló

  1. Na, igen. Úgy örültem, hogy 160 gr is ott volt a benevezett blogok között például. És szerintem bunda volt. Én szavaztam rá, meg egy csomóan, de hogy nézne ki, ha egy életmódváltós blog nyerné a miss Cosmopolistan bulit.
    Pont a nem divatbloggerek miatt követtem idén figyelemmel a mezőnyt. A benevezetteknél rá sem kattaintottam a beauty oldalakra. Én soha életemben egyetlen Cosmot sem vettem otthon! Nem szeretem a sok baromságot, ami az életemhez egy fikarcnyit nem járul hozzá. Inkább abból a pénzből személyiségfejlesztő könyvekkel jobban jár az ember.
    Jó, hogy leírtad.

    Kedvelés

    1. Ahogy mondod. Most a goodie-bag-ben volt cosmo magazin, hát én beleolvastam, de csak elszomorodtam, hogy mennyi fiatalnak ad ilyen szintű támpontokat az élethez…

      Kedvelés

      1. De, ha csúnya akarok lenni, a sok out-fit posztos blog, ahol 5 mondat van és 10 kép + leírás a viselt ruhákról, miben járul hozzá a fejlődésemhez? Milyen pluszt ad nekem vagy bárkinek is? Ezért nem is követek ilyen semmitmondó blogokat.

        Kedvelés

Szólj hozzá! Szerinted ?

